Vortal  o  medytacji  Aktualności     Sklep   Kontakt     






Trening autogenny Schultza - mp3



Poniższy link zawiera 6 minutowy fragment nagrania Trening Autogenny Schultza. 
Jest to jedna z najbardziej znanych technik relaksacyjnych. 
Trening autogenny przywraca równowagę pomiędzy ciałem i umysłem 
poprzez zaktywizowanie autonomicznego układu nerwowego. 
Nagranie lektorskie: Rafał Seremet do muzyki relaksacyjnej tegoż samego autora.

Jak pobrać darmowe mp3
By pobrać plik na swój komputer - kliknij prawym przyciskiem myszki na link i wybierz opcję: 
"zapisz element docelowy jako..."



  

Trening autogenny - mp3 -  6 min - pobierz >>

  



  
Zobacz także informacje o całości nagrania zamieszczone na stronie Spojrzenie - sklep mp3:
  

Trening autogenny - całość -  24 min  >>

  


 
  


 



 

Szczegóły treningu autogennego


W treningu autogennym mamy dwa elementy, które zazwyczaj nie występują w potocznym zwykłym myśleniu i zwykłym funkcjonowaniu umysłu:

1) umysł koncentruje się poprzez zawężenie pola uwagi: skupiamy się na jednej wybranej części ciała, nie postrzegając na czas ćwiczenia innych otaczających nas rzeczy i zjawisk; dzięki temu skupienie jest silniejsze, niż zazwyczaj; 
Warto zwrócić uwagę, ze nie jest tu konieczne „napinanie naszej uwagi i wytężanie umysłu” – wystarczy samo zawężenie pola uwagi do wybranej części ciała;

2) powtarzamy monotonie i przez dłuższy czas jedną myśl; 
zazwyczaj myślimy „od jednej rzeczy do drugiej” i myśli nieustannie przepływają przez nasz umysł 
– w treningu autogennym znacznie dłużej koncentrujemy się na jednej wybranej myśli; 
pozwala to nam bardziej precyzyjnie posługiwać się swoim umysłem, pozwala to nam bardziej dokładnie zaobserwować „czym jest myśl i jakie wywiera na nas działanie”. 

Oczywiście doświadczenie życiowe każdego człowieka potwierdza, że myśli są bardzo istotne 
– gdy zaczniemy negatywnie myśleć przez dłuższy czas (np., że jesteśmy do niczego), to po jakimś czasie tak się poczujemy.
Gdy zaczniemy częściej powtarzać w umyśle myśli konstruktywne, to poczujemy w sobie mobilizację i wiarę w siebie. 

Podświadomość zawsze żywo reaguje na treści, które się do niej dostają. Badania Daniela Golemana nad inteligencją emocjonalną wykazały, że naszym życiem bardziej kieruje nasza inteligencja emocjonalna, niż inteligencja racjonalna. 
W praktyce oznacza to, że nasza podświadomość (jej zawartość i treści) mają fundamentalny wpływ na nasze życie. 
Dzięki zastosowanej technice treści afirmowane w treningu autogennym oddziałują na nas zarówno świadomie, jak i podświadomie.


Powtarzając relaksujące sugestie tak, jak to opisano powyżej, wywołujemy w sumie dwa efekty: 
1) po pierwsze nawiązujemy kontakt z podświadomością i sprawiamy, że zaczyna ona pozytywnie reagować na nasze sugestie; 
nawiązujemy komunikację pomiędzy układem wolicjonalnym (tym, którym zazwyczaj się posługujemy), a układem autonomicznym (który steruje naszymi procesami somatycznymi – tzn. cielesnymi);
docieramy stopniowo do tych przyczyn, które wywoływały napięcia;
2) afirmowane treści funkcjonują w naszej podświadomości dłużej, niż tylko podczas danej sesji relaksacyjnej – co oznacza, że stopniowo także w czasie naszego życia codziennego możemy coraz częściej doznawać przyjemnego odprężenia, komfortu emocjonalnego i umysłowego spokoju (ponieważ afirmujemy sugestie związane z odprężaniem napięć).



   

powrót do góry strony